Scapa de durere in mod sanatos: 14 antiinflamatoare naturale

Durerea este o componenta din ce in ce mai intalnita a vietii moderne si nu cred ca se mai poate lauda cineva ca trece o saptamana fara sa il doara ceva, fie ca este vorba de o banala durere de cap sau de unele dureri cronice. Daca sunteti reticenti la consumul de pastile, va recomand sa incercati antiinflamatoare naturale.

Trebuie sa stim inca de la inceput ca organismul nostru este supus zilnic atacurilor, chiar daca nu ne dam seama de aceste agresiuni.

Fie ca este vorba de stresul de la munca, de exercitii fizice sau de diverse afectiuni, inflamatia este un proces normal al corpului uman si ne ajuta sa ne recuperam. Insa, daca procesul inflamator este constant si de lunga durata, el poate sa dea nastere la afectiuni din cele mai grave.

Putem insa sa ne protejam de durere si inflamatie intr-un mod cat se poate de natural, prin consumul unor alimente cu proprietati antiinflamatorii. Va prezint mai jos 14 alimente care lupta cu durerea.

Cele mai eficiente antiinflamatoare naturale

  1. Scortisoara a fost odata un condiment mai scump decat aurul, dar astazi este la indemana oricui, ceea ce e foarte bine deoarece s-a dovedit ca reduce inflamatiile, distruge bacteriile si ajuta la mentinerea unui nivel sanatos al glicemiei.
  2. Pestii grasi, precum somonul, macroul, tonul si sardinele, sunt bogati omega 3, acizi grasi care reduc inflamatiile din organism. Atentie, insa, pentru a actiona ca antiinflamator natural, pestele trebuie sa fie gatit intr-un mod sanatos, evitand pe cat posibilul prajitul.
  3. Rosiile sunt bogate in licopen, un antioxidant puternic care previne inflamatiile. Retineti ca rosiile gatite contin chiar mai mult licopen decat cele crude.
  4. Sfecla rosie este un puternic antiinflamator natural, dar protejeaza in acelasi timp organismul de cancer si bolile de inima, gratie dozelor mari de vitamina C si antioxidanti.
  5. Uleiul de masline este recunoscut pentru numeroasele sale beneficii la adresa sanatatii. El este in acelasi timp si un puternic antiinflamator natural, compusul care ii da gustul specific doovedindu-se la fel de eficient precum medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene.
  6. Ghimbirul este unul dintre cele mai cunoscute antiinflamatoare naturale. Compusii acestuia amelioreaza durerile articulare, previn actiunea radicalilor liber si protejeaza impotriva cancerului. Am scris aici despre efectele benefice ale ghimbirului.
  7. Ceapa este o leguma foarte populara, dar putini stiu ca este recunoscuta pentru faptul ca blocheaza inflamatiile si are un rol esential in reducerea colesterolului si chiar in preventia cancerului.
  8. Visinele sunt o sursa importanta de antioxidanti, dar au in acelasi timp proprietatii antiinflamatorii. Studiile arata ca amelioreaza durerea de articulatii in cazul artritei si gutei.
  9. Nucile contin o cantitate mare de acizi grasi omega 3, care protejeaza inima si lupta cu durerea. Binecunoscutele nuci sunt chiar mai sanatoase decat soiurile mai scumpe si mai exotice (nucile braziliene, pecan, migdalele sau alunele de padure). Ele sunt surse importante de proteine si fibre.
  10. Turmericul (foto) este unul dintre cele mai puternice antiinflamatoare naturale. Este un condiment din Asia, ce contine un ingredient activ denumit curcumina cu proprietati antiinflamatorii, recunoscut pentru ameliorarea durerilor cronice.antiinflamatoare naturale
  11. Ananasul contine o enzima ce ofera o mana ajutor in tratarea leziunilor musculare sau intinderilor. De asemenea, un studiu a demonstrat ca acest antiinflamator natural ajuta la tratarea durerilor asociate cu artrita.
  12. Semintele de in sunt binecunoscute pentru cantitatea mare de acizi grasi omega 3, fiind o alternativa la uleiul de peste. De aceea, pe langa beneficiile pe care le ofera sanatatii inimii, omega 3 ajuta si la tratamentul durerii.
  13. Morcovii sunt bogati in antioxidanti denumiti carotenoizi, recunoscuti pentru ca protejeaza celulele de actiunea radicalilor liberi si pentru faptul ca stimuleaza imunitatea. De asemenea, morcovii reduc inflamatiile.
  14. Salatele verzi si spanacul contin flavonoizi, antioxidanti puternici ce protejeaza inima si tin cancerul departe. Totodata, acesti compusi reduc inflamatia si incetinesc progresia Alzheimer-ului. Alte surse bune de flavonoizi sunt soia, ceaiul, fructele de padure si vinul.

In concluzie, decat sa va indopati cu pastile la care pe termen lung oricum o sa dezvoltati rezistenta, mai bine investiti in alimente antiinflamatoare naturale. Scapati de durere mai sanatos.

Surse primare: Health.com si Livestrong.com

Author: Radrian

Share This Post On

3 Comments

  1. Curcuma si sofranul sunt doua lucruri diferite.

    Post a Reply
    • Da, asa este. Trebuia sa precizam ca este vorba despre sofranul indian. Multumim.

      Post a Reply
  2. Foarte util acest articol. Multumim pentru informatii!

    Post a Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Vrei sa primesti doar informatii serioase despre sanatate si nutritie?

  • Sa citesti cele mai noi studii si descoperiri?
  • Sa afli totul despre vitamine si nutrienti?
  • Sa vezi cum e viata fara gluten?

Inscrie-te atunci gratuit la newsletter-ul Restomania si invata sa traiesti sanatos.